Travian - Istorie

 
"În iulie 2004, Gerhard Müller, un german proaspăt ieşit din şcoală, şi-a invitat familia şi prietenii să joace un „browsergame" pe care îl inventase. Se pare că jocul n-a fost doar pe placul apropiaţilor săi, ci a cucerit mult mai multă atenţie decât a sperat creatorul său. În anul 2007, jocul a depăşit un milion de useri, iar în România sunt înscrişi peste 40.000 de jucători activi.


    Alături de Dr. Net am descoperit cum este să joci Travian la radio. E drept că nu este orice fel de radio, ci Radio 3Net "Florian Pittiş", primul radio public din lume în exclusivitate pe internet."




   "Aventura Travian în România ne este dezvăluită chiar de omul "vinovat" pentru că există Travian şi pe la noi. Se numeşte Vlad Isac, este coordonatorul echipei care se ocupă de managementul jocului, iar oamenii locului îl cunosc drept Vladimir. Pe scurt el este omul din umbră şi chiar dacă nu face regulile, trage sforile pentru ca regulile să fie respectate.


-Adevărul: Cum şi când ai aflat de Travian şi mai ales când a fost destul de puternic "microbul" jocului pentru a-l aduce oficial în ţară?
-Vlad Isac: În timp ce lucram la un proiect de dezvoltare software am văzut jocul la colegii mei de proiect. M-a acaparat instant. După numărul de utilizatori îţi puteai da seama rapid că este un joc de succes.


-Cine este creatorul jocului şi cum a ajuns el să fie pe placul userilor?
-Gerhard Müller, care a devenit Travian Games Gmbh, a lansat prima versiune a jocului în 2004. Cele mai importante elemente al jocului sunt competiţia şi strategia în confruntări şi colaborări. Din câteva mii de jucători se formează pe parcursul jocului câteva tabere care se confruntă până la câştigarea unei runde de joc, aproximativ un an.
-În câte ţări se joacă Travian în mod oficial, cu reprezentanţi şi regulament?
-Travian se poate juca de oriunde exista acces la internet. Există versiuni ca şi cea în limba spaniola sau arabă care se joaca din mai multe ţări precum şi trei versiuni în limba engleza din domeniile .com, .co.uk şi .us


-Care au fost condiţiile impuse de "tatăl" jocului atunci când şi-a dat acordul pentru a "exporta" ideea?
-Condiţiile de joc sunt aceleaşi în toate ţările unde există o versiune tradusă. Regulamentul de joc este doar tradus nu şi „adaptat".


-Care este cel mai vârsnic jucator şi care este limita de vârstă pentru cei mici?
-Există jucători de toate vârstele, de la profesori univesitari până la liceeni. Limita inferioara de varsta este de 18 ani. Fiecare dintre ei îşi găseste rolul în economia jocului. Astfel, un licean poate fi foarte uşor liderul unui academician de 70 de ani.
Pentru a avea rezultate în joc trebuie să îi acorzi foarte multă atenţie ceea ce înseamnă mult timp petrecut jucând. Răbdarea şi leadershipul sunt esenţiale pentru a duce la capăt cu succes o misiune care durează chiar şi un an.
-Care sunt motivele pentru care cineva ar investi timp în acest joc? Dă-mi un motiv care să mă facă să vreau să-l încerc.
-Trebuie doar să încerci să joci o săptămână sau două câte 5-10 minute pe zi. Apoi îmi vei spune tu motivele pentru care joci. Este greu de explicat ce au în comun atâţia oameni şi ce îi face să îşi petreacă timpul în comunitatea Travian. Fiecare are motivele lui.
-Ce crezi că îi poate rezerva viitorul acestui joc, ce ţi-ai dori tu pentru el şi pentru userii de la noi?-Travian are deja un loc în istoria jocurilor online. Cu singuranţă jocul va continua să atragă jucători noi care vor fi cuceriţi de comunitate. Versiunile noi aduc de fiecare dată ceva interesant în Travian completând astfel experienţa online.
-Ce ar putea fi îmbunătăţit, le ce anume ai renunţa şi în ce condiţii?
-Din punctul meu de vedere se pot îmbunatati multe lucruri. Noi, echipa travian.ro am făcut foarte multe pentru a ridica nivelul de suport oferit jucătorilor români. Chiar o parte din jucători îşi aduc contribuţia, de fiecare dată când fac o sesizare sau contribuie la un proiect lansat de noi, de exemplu Revista Travian.
-Cât timp îţi mănâncă acest proiect şi ce beneficii îţi aduce el?
-În ultima perioada nu mai este nevoie ca eu să acord foarte mult timp; la început în 2007, eram 24/7 online şi în joc, dar pe vremea aceea eram singur în echipă. Acum suntem peste 40 de persoane. Cel mai important beneficiu este satisfacţia că am reuşit să îmi aduc aportul la construirea unei comunităţi atât de mari şi de importante în jocurile online din Romania.


-Există o colaborare, cel puţin interesantă, cu Radio3 Net "Florian Pittiş", iar jocul este liantul ce vă leagă. Ce poţi spune despre acest parteneriat?
-Razvan aka Dr. Net de la Radio 3Net "Florian Pittiş" este un veteran în Travian, fiind activ inca de la începuturile travian.ro . El este „reprezentatul" comunitatii de jucători şi poartă sus drapelul Travian. Sper ca această colaborare să aducă o valoare în plus atât jocului cât şi pentru R3Net.


"Dacii+Romanii= Travianii!!!"


Dacă nu-i displace nici jocul, nici radioul, ai şansă să le poţi îmbina pe amândouă. Află povestea interactivă a jocului Travian aşa cum nu o ştiai, o incursiune în viaţa celei mai numeroase comunităţi de gameri din România, la Radio 3Net "Florian Pittiş". Răzvan Nica, alias Dr.Net, demonstrează care este adevărul istoric în fiecare sâmbătă de la ora 12.00, acolo aflaţi cum "Dacii şi Romanii au creat Travianii!!!"


-Adevărul: Eşti printre primii jucători de Travian, cum ai aflat de joc, când se întâmpla asta, de ce nu te-ai lasat?
-Răzvan Nica: Am aflat de la câţiva colegi din redacţie, pe atunci colaboram şi cu un cotidian. După două-trei săptămâni m-a prins microbul. Asta se întâmpla prin noiembrie 2006, chiar la începuturile Travian în România. Eu îi întrebam ce trebuie să fac în joc, iar ei îmi explicau, aşa am început aventura. Nu m-am lăsat de joc pentru că este captivant, chiar şi după atâţia ani.


-Care a fost traseul de la joc la emisiune?
-Le-am zis unor amici jucători de Travian că ar fi frumos să facem o emisiune despre Travian. Unii dintre ei cunoşteau staff-ul Travian aşa că mi-au făcut legătura. Cei de la Travian au fost foarte deschişi ideii, am făcut o vizită la Timişoara ca să definitivăm detaliile, iar acum 3 panouri cu omuleţii din Travian şi-au găsit drumul până la Radio 3Net "Florian Pittiş".


-Ce surprize le oferă emisiunea ta cunoscătorilor, ce le rezervă necunoscătorilor şi mai ales cum s-a făcut că "Dacii+Romanii= Travianii"?
-Cunoscătorilor le oferă concursuri, premiile sunt puncte aur, tricouri şi brăţări R3. Necunoscătorilor le pune la dispoziţia informaţii despre dezvoltarea în joc, fireşte pot concura şi ei pentru premiile puse în joc.
Dacii şi romanii au format travianii, e o figură de stil, oricum nici rolul barbarilor nu este minor în această ecuaţie. Dar pentru asta trebuie să veniţi să vă convingeţi singuri, în emisiune.


-De ce ar merita să încerc acest joc?
-Aici este mult de zis. Eu mi-am făcut mulţi amici în joc. Este un joc de echipă, dacă nu joci în echipă, n-ai nicio şansă. În timp am mai ieşit şi la câte un suc natural de hamei. Pe scurt: amici, socializare, colaborare în joc, întrajutorare (cu resurse, trupe, etc.) şi mai sunt şi altele, pe care le descoperi pe parcurs, nu este uşor să ţi le aduci aminte, dar te poţi bucura zilnic de ele." (adevarul.ro)
Super joc!:)
 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu